Wednesday, March 30, 2011

استقلال پرسپولیس و فوتبال کپکزده ما

یکبار دیگه زمان بازی پرسپولیس و استقلال شد تا اکثر مردم بدبختی های روزمرشون رو فراموش کنن و بیاد کری خوندن و غیرتی شدن ورزشی بیافتن. چیزی که از همون بچگی اکثرمون خواه ناخواه بهش آفشته شدم و رفته توی خونمون.کسانیکه سالهاست حتی یه بازی از این دو تیم رو ندیدن میشینن و ساعتها کری میخونن و بحث میکنن.چه برسه به اونهایی که مثل من خوره فوتبال هستن و همه بازیها رو دنبال میکنن.
من پرسپولیسی هستم و باخت امروز برام سخت بود. و البته هر چی که این باخت برا ما پرسپولیسیا سخت بود برا استقلالیا شیرین بود و براشون یه جور عیدی بود.
نمیخوام سرتون و درد بیارم و میرم سر اصل مطلب.
یه زمانی فوتبال ما فوتبال تکنیک و غیرت بود.یعنی که همه تکنیکی و غیرتی بودن .همون زمانی که فوتبال ایران توی آسیا سر بود. زمان گذشت و فوتبال دنیا متحول شد. اکثر کشورا شروع به پیشرفت کردن ولی این فوتبال ما بین آینده و گذشته خودشو گم کرد.
پرسپولیس در اسم تیم بزرگی ولی حقیقت اینه که از لحاظ بازیکن و تیمداری اصلا تیم بزرگی نیست. استقلال هم همینطور. متاسفانه این دو تیم بزرگ و پر طرفدار شدن دو تا اسباب بازی دست مقامهای دولتی ایران.
نه مدیریت و برنامه ریزی موفقی دارن که بتونن بازیکن سازی کنن و نه پول هنگفتی که بتونن تیم بزرگ تشکیل بدن.
تو لیگ ایران که خدا رو شکر که تیمهای بازیکن ساز کم هستن و بازیکن باید خیلی خوش شانس باشه تا بتونه مراحل موفقیت رو طی کنه.از مرام و معرفت هم که خبری نیست که البته منطقیه چون با مرام و معرفت که نمیشه خونه و ماشین خرید!
لیگ ایران شده یه لیگ پولکی. تیمهایی که پول ندارن به هیچ جا نمیرسن و اونهایی هم که دارن نمیدونن چطوری خرجش کنن مثل استیل آذین.
البته تو ایران تیمها هیچ پولی هم نمیارن که هیج کلی هم ضرر میکنن. توی تمام کشورهای درست و حسابی تیمها از تلویزیون پول میگیرن و این بزرگترین منبع مالیشون حساب میشه.تلویزین ایران هم که قربونش برم مال دولت هست و هر سال خدا میلیون تومن از دولت پول میگیره و برای تبلیقات بین بازیها از کمپانیها هم خدامیلیون تومن پول میگیره . ولی از این پولها چیزیش بدست فوتبالیها نمیرسه! واسه همینه که تیمهای ایرانی مسخره ترین اسمهای دنیا رو دارن!
فولاد...ذوب آهن...تراکتورسازی...صباباطری...صنعت نفت....مقاومت شهید سپاسی
آخه کجای دنیا اسم کارخونه رو گذاشتن رو تیمشون؟ شما شنیدین بگن تیم فولکس واگن برلین؟ یا فیات رم؟ یا پژو مارسی؟

اینارو از ناراحتی از باخت پرسپولیس نمیگم .منظورم اینه که این فوتبال خیلی درب و داغونه و برد و باخت و قهرمانی توش خیلی وقته که الکی بی اعتبار شده و ارزش حرص خوردن نداره.وقتی صاحب هر دو تا تیم دولت باشه نمیشه هیج انتظاری داشت. برا دولت فرقی نمیکنه قرمز ببره یا آبی مهم اینه که مردم مشغول بشن و به مشکلات بی حد و پایان کشور گیر ندن.
فکر میکنید اگر بارسلونا یا منچستر یونایتد مال دولتهای کشورشون بودن هم میتونستن اینقدر خوب باشن و بازیکنسازی کنن و قهرمان بشن؟
خلاصه اینکه تمام مسئولیت باختهای پشت سر هم پرسپولیس و قهرمان نشده استقلال رو گردن دایی یا مظلومی نندازید و خودتون رو هم خیلی ناراحت نکنید چون مقصر اصلی دولته و زورتون هم بهش نمیرسه و هر کاری دلش بخواد میکنه.

No comments:

Post a Comment