Thursday, March 24, 2011

حمله دولت ایران به گوگل یاهو و اسکایپ

 مطلب جالبی رو دیدم که لازم دیدم براتون ترجمه کنم:
یک گروه به سایتهای گوگل یاهو و اسکایپ حمله کرده و موفق شده که مدارک این ساتها رو جعل کنه.با این مدارک دیجیتالی فرد جاعل میتونه نسخه تقلبی این ساتها رو بسازه و وقتیکه که کاربر خواست برای مثال وارد گوگل بشه مشخصاتش دزدیده میشه.
 نکته جالب اینجاست که مرکز این اقدام در تهران شناسایی شده. گروه کومودو که کارش طراحی و نشر این مدارک هست اعلام کرده که این حمله مرکزش تهران بوده وبا توجه به امکانات و سرعت بالای اینترنتی که برای این کار لازم هست نمیتونه کار افراد عادی باشه.در ضمن برای موفقیت کامل بسیار مهم هست که گروه مذکور کل شبکه رو هم دست داشته باشه .با در نظر گرفتن تمام این موارد کاملا مشخصه که کار کار دولت ایران هست.
نکته دیگه اینکه این کار هیچ سود مالی دربر نداره و فقط به درد جاسوسی و کنترل افراد میخوره! که خوراک جمهوری اسلامیه


البته تمام این سایتها در تلاش هستن تا جلوی تکرار این مشکل رو بگیرن و خیلی از این مدارک جعلی رو شناسایی و مختل کردن. فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر و حتی گوگل کروم هم برنامه هاشونو اپدیت کردن و خیلی مهمه که شما هر کدوم از اینها رو که استفاده میکنید رو اپدیت کنید و بعد هم پسوردهایی رو که در این مدت استفاده کردید رو عوض کنید
البته من شخصا گوگل کروم و فایرفاکس رو از لحاظ امنیتی ترجیح میدم و توصیه میکنم یکی از این دوتا رو استفاده کنید
این هم لینک مطلب به انگلیسی
http://news.cnet.com/8301-31921_3-20046340-281.html

1 comment:

  1. اينها دنبال سود مالي نيستند كه! اينها فقط ميخوان يكي را به حكومت بفروشند پولش را خرج ناموسشان كنند! بنظزم مستقيما ناموسشان را بفروشند شرافتمندانه تر است!
    اين حرومزاده ها كاري كردند كه حتي با آپديت هم نميشه كانكت كرد! حتي به مرورگرهاي موبايل هم رحم نكرده اند! حتي با مرورگر اوپرا نميشه كانكت كرد!
    لعنت به هر كي بي ناموس و آدم فروشه

    ReplyDelete